Dan digitale televisie van ziggo. Mijn smartcard werkt, alle zenders doen het, zelfs de meest obscure Hindoestaanse en homopornografische zenders, en dat hoort ook zo, want de eerste twee weken heb je alles op proef. Na twee weken blijven dan alleen de zenders over waarvoor je betaalt, en zo had ik na twee weken opeens helemaal geen zenders meer. Goed denk ik, ik bestel wel wat zenders online, maar na nog eens twee weken krijg ik nog steeds geen kanalen. Ik bel Ziggo. Meneer leest u de handleiding niet? Nee mevrouw, ik ben een man (sort-of), die lezen geen handleidingen. Blijkt dat ik mijn smartcard had moeten aanmelden. Duh, u stuurt mij een pakket op, met smartcard, omdat ik digitale televisie heb aangevraagd, en ik moet dan naderhand tegen u vertellen dat ik graag digitale televisie wil? Is dat niet een beetje omslachtig? Dus roep ik: dan wil ik me bij deze aanmelden. Dat is goed meneer. En nu zit ik sinds vandaag ineens met 2 smartcards en twee digitale ontvangers. De KPN heeft het maar druk met mij en zaterdag mag ik weer naar het postkantoor om de boel retour afzender te doen.
Ik heb maar gauw de post opengemaakt van de waterleverancier, ik snap eerlijk gezegd niet wat er staat in die brief, water is ongeveer een euro per kuub, ze verwachten dat ik 40 kuub ga gebruiken (per wat, dat staat er weer niet bij!), ik neem aan een jaar, want 1 persoon gebruikt volgens hen 45 kuub. Maar waarom moet ik dan 50 euro per kwartaal betalen? Ze nemen echter de telefoon niet snel genoeg op, dus ik ben benieuwd, ik ga maar vast mineraalwater inslaan.